22 грудня у Дубенському ліцеї відбувся консиліум щодо подолання труднощів періоду адаптації учнів 5-их класів до навчання в основній школі.
Із вступним словом виступила заступник директора з навчально-виховної роботи Дячук І.В.
Класні керівники Сухолейстер Л.О., Стеха С.Л., Панчук І.В. дали характеристику класним колективам.
Класоводи, які були першими вчителями, розповіли про особливості окремих учнів та способи впливу на формування позитивних якостей.
Практичний психолог Грибок О.В. висвітлила вікові особливості підлітків та результати діагностичної роботи.
По завершенню консиліуму було розроблено рекомендації для вчителів.
РЕКОМЕНДАЦІЇ КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО НОВИХ УМОВ НАВЧАННЯ
- Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
- Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
- Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
- Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
- Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
- Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
- Не забувайте: формування класного, батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
Пам 'ятка батькам, діти яких стоять на порозі підліткового віку
- Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а за те, що рідна.
- Головне новоутворення підліткового періоду - відкриття своєї індивідуальності, свого "Я".
- У цей час починається перебудова організму - дитина стає імпульсивною, у неї часто змінюється настрій, виникають конфлікти з ровесниками, бунт проти батьків.
- У дітей настає криза, пов'язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з'являється страх перед невідомим дорослим життям.
- Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка у сім'ї, у школі.
- Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднуються із зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
- Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
- Дитина має підвищений рівень тривожності.
- Внутрішній світ дитини ще не стабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду.
- Розширюється коло спілкування.
- Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
- З'являються нові авторитети.
- Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
- У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
|