Б І Б Л І О Т Е К А

Дубенського ліцею №7

 

Бібліотекар школи

Погранична Тетяна Вікторівна

Освіта: вища

Коли і який навчальний заклад закінчила: 2004 р., Рівненський державний гуманітарний університет

Спеціальність: бібліотекар-бібліограф

Стаж роботи: 13 років

 


 

 
ДОКУМЕНТАЦІЯ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
1. Паспорт шкільної бібліотеки.
2. Річний план роботи шкільної бібліотеки.
3. Положення про шкільну бібліотеку.
4. Правила користування шкільною бібліотекою.
5. Посадова інструкція бібліотекаря.
6. Щоденник роботи бібліотеки.
7. Папка " Обліково-звітна документація бібліотеки”.
8. Сумарні книги.
9. Інвентарні книги.
10. Картотека фонду підручників.
11. Папка накладних на одержану літературу.
12. Зошит обліку видачі підручників по класам.
13. Зошит обліку видань, прийнятих від читачів замість загублених.
14. Зошит обліку подарункових видань.
 

 

 

ТЕМАТИЧНА ПОЛИЧКА «ЧОРНА ТІНЬ 1932 – 33 РОКІВ» (ШКІЛЬНИЙ БІБЛІОТЕКАР ПОГРАНИЧНА Т.В.)

Кожного року в Україні прийнято вшановувати пам`ять загиблих від штучного голоду, організованого радянською владою в XX столітті.

Згадувати жертв ГОЛОДОМОРУ на офіційному рівні вперше запропонував своїм указом другий президент України Леонід Кучма у листопаді 1998 року. Називається жалобна дата  ДНЕМ ПАМ`ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРУ. У 2000 році назву було змінено на ДЕНЬ ПАМ`ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРУ ТА ПОЛІТИЧНИХ РЕПРЕСІЙ. Указом третього президента Віктора Ющенка від 21 травня 2007 року він став називатися ДЕНЬ ПАМ`ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІВ.

На підставі президентських указів ДЕНЬ ПАМ`ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІВ відзначається щорічно у четверту суботу листопада. Таким чином, цього року пам`ять загиблих від штучного голоду Україна вшановуватиме 28 листопада.

У ДЕНЬ ПАМ`ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІВ українців традиційно закликають вшановувати заморених голодом хвилиною мовчання або молитвою, відвідати поминальне богослужіння, згадуючи вбитих комуністичним тоталітарним режимом співвітчизників.

 
ПОСВЯТА ДРУГОКЛАСНИКІВ У ЧИТАЧІ

11 листопада 2014 року учні 2-х класів завітали до «Книжкового царства – бібліотеки». У цій казковій світлиці школярів зібралися на незвичайне свято – посвяту другокласників у читачі. Тут вони зустрілися з чарівним світом книжкового розмаїття.

Діти уважно слухали настанови казкових героїв про правила поводження з книгою. Кожен учень, який став користувачем бібліотеки отримав посвідчення читача.

Книги порівнюються з ріками, які напувають планету мудрістю. Книги – вікно у світ. Вони, як мудрі і добрі друзі знайомлять нас із навколишнім світом, розповідають про минуле нашої крани, ведуть нас у майбутнє. То ж читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.

 

НОВІ НАДХОДЖЕННЯ ДО БІБЛІОТЕКИ

Твори українських класиків
1.    Вовчок Марко. Вибрані твори / Марко Вовчок; передмова Ліпницької І.М. – К.: Шанс, 2013. – 224 с.
2.    Квітка-Основ’яненко Г. Салдацький портрет; Конотопська відьма; Маруся / Григорій Квітка-Основяненко; передмова Борисенко К.Г. – К.: Шанс, 2013, - 224 с.
3.    Кобилянська О. Земля / Ольга Кобилянська; передмова В.І. – К.: Шанс, 2013 – 336 с.
4.    Карпенко-Карий І. Сто тисяч; Мартин Боруля/ Іван Карпенко-Карий, передмова Задорожної С.В. – К.: Шанс, 2013 р. – 144 с.
5.    Котляревський І. Енеїда; Наталка Полтавка / Іван Котляревський; передмова Задорожної С.В. – К.: Шанс, 2013 – 320 с.
6.    Коцюбинський М. Дорогою ціною; Intermezzo; тіні забутих предків/ Михайло Коцюбинський; передмова Задорожної С.В. – К.: Шанс, 2013.- 160 с.
7.    Куліш П. Жизнь Куліша; Дівоче серце; Чорна рада/Пантелеймон Куліш; передмова Задорожної С.В. – К.: Шанс, 2013. – 272 с.
8.    Мирний Панас. Хіба ревуть воли, як ясла повні? /Панас Мирний; передмова Сінченка О.Д. – К.: Шанс, 2013. – 384 с.
9.    Нечуй-Левицький І. Вибрані твори Іван Нечуй-Левицький; передмова Задорожної С.В. – К.: Шанс, 2013 – 720 с.
10.  Українка Леся. Вибрані твори/Леся Українка; передмова Клименко Г.А. – К.:Шанс, 2013. – 512 с.
11.    Франко І. Вибрані твори/Іван Франко; передмова Янкової Н.І. – К.:Шанс, 2013. – 496 с.
12.    Шевченко Т. Вибрані твори / Тарас Шевченко; передмова Панаренка В.І. – К.: Шанс, 2013. – 272 с.

 

Твори російських класиків
1.    Гоголь Н. Вечера на хуторе близ Диканьки; Тарас Бульба / Николай Гоголь; предисловие Николенко О.Н. – К.: Шанс,  2013. – 400 с.
2.    Достоевский Ф. Преступление и наказание / Фёдор Достоевский; предисловие Еременко Е.В. – К.: Шанс, 2013. – 608 с.
3.    Крылов И. Басни / Иван Крылов; предисловие Андроновой Л.Г. – К.: Шанс, 2013. – 272 с.
4.    Лермонтов М. Избранные произведения / Михаил Лермонтов; предисловие Андронова Л.Г. – К.: Шанс, 2013. – 240 с.
5.    Пушкин А. Избранные произведения / Александр Пушкин; предисловие Николенко О.Н. – К.: Шанс, 2013. – 256 с.
6.    Толстой Л. Анна Каренина: в 2 т. Т.1 / Лев Толстой; предисловие Николенко О.Н. – К.: Шанс, 2013. – 544 с.
7.    Толстой Л. Анна Каренина: в 2 т. Т.2 / Лев Толстой; предисловие Николенко О.Н. – К.: Шанс, 2013. – 448 с.
8.    Чехов А. Избранные произведение / Антон Чехов; предисловие Николенко О.Н. – К.: Шанс, 2013. – 76 с.

 

Література для загального читання

1.    1000 фактів про Україну / В.М. Скляренко. – Харків: ТОВ «Бібколектор», 2013. – 315 с.
2.    Друг О. Вулицями старого Києва \ О.Друг. – Львів: Світ, 2013. – 512 с.
3.    Мистецтво збагнути день. Спогади про Володимира Здоровегу / упоряд. О.І. Наливайко; за ред. І.І. Паславського. – К.: ВПК «Експре-Поліграф», 2013. – 320 с.
4.    Майданович Т.В. Охоронниця Слова: казки і казкові історії: для старшого дошкільного і молодшого шкільного віку / Тетяна Майданович. – К.: Криниця, 2013. – 280 с.
5.    Антологія для позакласного читання учнів 7-8 класів, які вивчають польську мову / Упорядкував Хлопек А.Б. – Х.: Торсінг Плюс, 2013. – 208 с.

 

ТИЖДЕНЬ КНИГИ У ШКОЛІ

Діти – це своєрідна категорія читачів, душа яких ніжна, беззахисна, чиста. Якщо ми хочемо, щоб завтрашній читач захоплювався книгою і читанням, мав різнобічні інтереси, то сьогодні ми повинні приділити увагу, насамперед дітям, їхньому ставленню до книги і бібліотеки.
Книги і читання були предметом прославлення в усі часи і в усіх народів. Ще при зародженні писемності в одному єгипетському папірусі було написано: «Вклади своє серце в читання». Які дивно задушевні слова! Дійсно, книга і читання – це великі вчителі і вихователі людських душ. Усе життя людство послідовно осідало в книзі: племена, люди, держави зникали, а книги залишалися. Вона зростала разом із людиною, зворушувала серця, розум, пристрасті, в неї кристалізувалися всі вчення.

Дитяче читання як цінність культури – явище неоднозначне і мінливе. Воно залежить і від якості літератури, яку читає дитина і від рівня її сприйняття. Читаючи, дитина отримує з книги нові знання, нові враження, але при цьому віддає їй свої думки, свої почуття, образи, фантазії. Саме в цьому є духовна сила читаючої дитини.

 З 17 по 21 березня у нашій школі пройшов тиждень книги, під час якого було проведено з учнями багато різноманітних та цікавих заходів, присвячених книзі. Розпочався тиждень з огляду літератури присвяченої 70-річчю визволення рідного міста від німецько-фашистських загарбників «Дубно. Погляд крізь віки». Учнями початкової ланки організовано виставку малюнків на тему «Дивосвіт казки». Шестикласники випустили стіннівки «Книги – міст у світ знань». Для учнів 3-4-х класів було організовано перегляд відеофільму «Як твориться книга». Учні 8-11 класів взяли участь в експрес-опитуванні «Чи може комп’ютер замінити книгу». У бібліотеці була оформлена виставка стародруків «З далеких мандрів повернулась», на якій були представлені книги від 1908 року та огляд енциклопедичної літератури «Ці книги все знають».

 21 березня було відзначено усіх найактивніших учасників Тижня книги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
НОВІ НАДХОДЖЕННЯ ДО БІБЛІОТЕКИ
  1. Виноградов О. Пригоди маленького мурашки Геші: казки для дошкільного та молодшого шкільного віку. – К.:АВІАЗ, 2013. – 56 с.
  2. Есаулов О.Ю. Game over! / О.Ю. Есаулов. – Х.: ТОВ «Бібколектор», 2013. – 140 с.
  3. Симоненко Р.Т., Берестенко В.А. Тарас Шевченко та його доба. – Х.: Фоліо, 2013. – 527 с.
  4. Тютюнник Г.М. Вир: роман / Г.М. Тютюнник; передмова Т.М. Панасенко. – Х.: ТОВ «Будинок друку», 2013. – 543 с.
  5. Ушкалов А. Григорій Сковорода / Л.В. Ушкалов. – Х.: Фоліо, 2013. – 123 с.
  6. Цаплиенко А.Ю. Экватор. Чёрный цвет & Белый цвет: роман / А.Ю. Цаплиенко. – К.: ООО «Юрид. Фирма «Кордон». – 2013. – 538 с.
  7. Чернієнко В.А. Кераміка Віри Чернієнко. – Рівне, 2012.
  8. Штельмах М.Л. P.S. Григорія Сковороди… / М.Л. Штельмах. – Х.: ТОВ «Творче об’єднання «Гімназія». – 2013. – 315 с.

 


 

Книги – кораблі думки, які плавають хвилями часу

і несуть свійдорогоцінний вантаж від покоління до покоління.

Ф. Бекон

 

До Всеукраїнського Дня бібліотек, у шкільній бібліотеці  була проведена акція «Подаруй бібліотеці книгу». Активну участь взяли учні 1-4 класів. Завдяки їхній підтримці бібліотечний фонд постійно поповнюється та оновлюється літературою, яка відповідає сьогоденню.

Спасибі учням 1-А класу (Сидорчуку Д., Гулянському М., Ящуку В., Кормош С., Семенович І., Радчіку Б., Панчуку П., Зелінському П., Вилоті С., Солов’янчику А., Шевчук Ю., Крафті А.), учням 1-Б класу (Медвідь В., Шиловій Ю., Яременко М., Скрипнику Б., Бескіду А., Кузнєцову Д., Гладуненко О.), учням 2-А класу (Мережук Я., Вісковій В., Сікорі Н., Мельник Т., Костюку Є., Качаловій Д.), учневі 3-А класу Ткачуку О., учням 3-Б класу (Альяній А., Коблюку Н., Синюку К.), учням 4-А класу (Дмухар Т., Яременко С., Мельник І.)

 


 

ЄДИНІ ВИМОГИ ДО УЧНІВ ПО ЗБЕРЕЖЕННЮ ПІДРУЧНИКІВ

1. Всі одержані вами підручники слід утриму­вати в охайному вигляді.

2. Треба тримати підручники в окремій обкла­динці або обгорнути папером.

3. Не загинайте аркуші, користуйтеся  закладинкою.

4. Не слід класти в книгу ніякі предмети.

5. Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на по­лицю або покладіть у портфель.

6. На сторінках підручників робити примітки ручкою або олівцем забороняється.

7. Поводься з підручником так, щоб не було со­ромно передати його твоїм молодшим  товаришам.

 


                                     

ЯК НАПИСАТИ ВІДГУК ПРО КНИГУ

1. Хто автор книжки, її назва ?

2. Коли і де відбуваються події, описані в книжці ?

3. Хто із героїв сподобався і чому ?

4. Які місця особливо вразили тебе ?

5. Що нового ти дізнався із книги ?

6. Що в книзі тобі сподобалося. Які місця запам'яталися ? Чому?

7. Якщо книжка не сподобалась, то напиши чому ?

8. Чи порадиш ти її прочитати своєму товаришу ?

 


 

ТЕМАТИКА БЕСІД

ДЛЯ УЧНІВ ПО ВИХОВАННЮ БЕРЕЖЛИВОГО СТАВЛЕННЯ ДО КНИГИ

На допомогу класоводам 1-4 класів

 

1. Ознайомлення з правилами поводження книгою-підручником.

2. Бережіть книгу.

3. Книга – твій друг.

4. Книга – результат колективної праці людей різних професій.

5. Як до людей прийшла книжка.

6. Ознайомлення з правилами читання.

7. Огляд виставки книг "Такою книга була , а такою стала", "Книгу можна зберегти, якщо бережно з нею поводитись".

8. З яких елементів складається книга.

 

На допомогу класним керівникам 5-9 класів

1. Книга – джерело знань.

2. Як створюється книга.

3. Відомості про книжку.

4. Як працювати над книгою.

5. Роль книги в житті людини.

6. Шлях книги від автора до читача.

7. Книги в твоєму домі. (Побажання і рекомендації власникам домашніх бібліотек).

8. Як написати відгук про книгу.

9. Як читати статті.

10. Навчання за декількома джерелами.

 


 

У  бібліотеці з 1 по 31 жовтня  2016 р.  проходив  Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек "Книга і читання- важливий чинник у вихованні духовних цінностей учнів". 

Було розроблено та проведено ряд заходів згідно плану місячника.

 

close