Психологічна служба 
Дубенського ліцею №7
 

        Психологічна служба діє в системі освіти для підвищення ефективності навчально-виховного процесу, своєчасного виявлення труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних відносин усіх учасників педагогічного процесу, профілактики і відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці. Вона є системою, що спрямована передусім на індивідуальну роботу з дитиною з метою максимального виявлення її творчих здібностей та умов їхнього розвитку, формування здорового способу життя, подолання життєвих кризових ситуацій тощо.

           Практичний психолог та соціальний педагог, виконуючи свої професійні обов’язки, вирішують актуальні завдання сучасної освітянської галузі:

-  соціально-психологічний супровід педагогічних новацій;

-  виявлення обдарованих дітей і робота з ними;

-  захист психічного здоров’я дітей та вчителів;

-  профілактика алкоголізму, наркоманії, СНІДу, протиправної поведінки, насильства над дітьми;

-  підвищення психологічної культури учнів, батьків, учителів, керівників освітніх закладів.

        Практичний психолог і соціальний педагог закладу освіти повинні мати повний перелік документації, яка регламентує їхню діяльність, визначає основні напрями роботи. Результативність роботи, ефективність діяльності практичного психолога і соціального педагога залежить від якості планування їхньої діяльності.

          Річний план роботи практичного психолога складений на основі Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про психологічну службу в системі освіти України», методичних рекомендацій РОІППО, Конвенції ООН «Про права дитини» та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.

 

          Мета роботи психолога: «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу через формування психологічної культури учнів, педагогів, батьків та збереження цінності психічного і фізичного здоров’я учнів».

          Завдання:

-   організація роботи щодо формування цінності здоров’я та здорового способу життя серед учнів, батьків, педагогів;

-   захист дітей, надання їм допомоги у вирішенні особистих проблем шляхом використання медіації;

-   допомога учням в період адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої;

-   надання консультативної допомоги вчителям, батькам, учням.

        Основною метою роботи соціального педагога є забезпечення соціального посередництва між  школою, сім’єю, державними та громадськими організаціями з питань правового та соціального захисту дітей та підлітків для покращення соціальної адаптації та соціалізації особистості і створення сприятливих умов для її розвитку. Проводиться робота щодо запобігання бездоглядності та попередження правопорушень, щодо підсилення уваги щодо шкільного життя дитини.

 

          Завдання:

-  проведення індивідуального та групового консультування учнів;

- проведення профілактичних заходів з метою охорони здоров’я учнів;

- індивідуальне консультування батьків;

- профілактика та соціальний супровід дітей з агресивною, адиктивною, девіантною та деліквентною поведінкою;

- захист та охорона прав дітей;

- робота з дітьми з особливими потребами;

- соціально-перетворювальна та реабілітаційна робота з метою вирішення проблем соціалізації особистості.

 
 
close