КОНСИЛІУМ ПО АДАПТАЦІЇ 1 КЛАСІВ

22 грудня у Дубенському ліцеї №7 відбувся консиліум як адаптувати дитину до умов нової реальності.

Запрошені до розмови були класоводи, директор, заступник директора, практичний психолог.

Класоводи розповіли про особливості розвитку пізнавальних навичок, індивідуальні особливості та процес формування учнівського колективу. Психолог повідомила про труднощі адаптації першокласників та результати діагностичних методик. 

В ході консиліуму дійшли до висновку, що головне в успішній адаптації навички вольової саморегуляції, самообслуговування, емоційна підтримка батьків.

На завершення психолог озвучила рекомендації класоводам.

 

Рекомендації психолого-медико-педагогічного консиліуму  «Адаптація учнів 1 класу до умов навчання на уроках та в позаурочний час»

Вчителям:

  1. Урахування вікових і індивідуальних психологічних особливостей дітей.
  2. Демонстрація вчителем віри в успіх дитини.
  3. Зняття неуспішного оцінювання на перших етапах навчання.
  4. Використання «системи фішок» і грамот в оцінюванні діяльності дітей.
  5. Відділення оцінки конкретного вчинку від оцінки особистості дитини.
  6. Запобігання груповій критиці дитини або її робіт, а також порівнянь її помилок з постійними успіхами інших учнів.
  7. Порівняння якості роботи дитини тільки з її попередніми роботами.
  8. Вказуючи на помилки, намітити шлях до успіху.
  9. Акцентування уваги на успіхах учня, перемогах.
  10. Створення ситуацій успіху.
  11. Надання емоційної підтримки учням словами, поглядом, дотиком.
  12. Запобігання частому використанню в мові слів-заперечень.
  13. Підтримка і заохочення проявів активності в роботі на уроці у скутих, сором’язливих, тривожних дітей. Важливо звертати увагу інших учнів на їхні успіхи, підвищувати їхній статус у класі.
  14. Бажано не наполягати на публічних виступах і відповідях перед усім класом тривожних, невпевнених дітей. Певний період їх можна включати в групи з 2-3 учнів, що разом будуть розповідати вірш, співати пісню і т.д., щоб вони відчули підтримку.
  15. Для встановлення гарних відносин між дітьми в класі й формування в них конструктивних способів взаємодії можна проводити заняття на теми: «Знайомство», «Як подружитися» і ін. Така робота буде більш ефективною, якщо на заняттях використовувати інсценізації ситуацій. Обговорення, проказування почуттів за даними ситуаціями. Також корисними будуть заняття з використанням веселих, жартівливих командних ігор.

 

Поради  батькам щодо запобігання шкільній дезадаптації

  • формуйте позитивне ставлення до школи;
  • виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;
  • формуйте адекватну самооцінку;
  • не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;
  • навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими;
  • привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині;
  • частіше хваліть,  а не докоряйте;
  • пам’ятайте, що кожна людина має право на помилку;
  • частіше згадуйте себе у дошкільному віці;
  • любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, якою вона є.

 

Правила  батьківської поведінки в організації навчання

  1. Сприяйте дитячій автономності (самостійності). Хваліть дитину за самостійні дії, наприклад, за самостійне розпізнавання помилок.
  2. Якщо Ваша дитина потребує допомоги, спонукайте її до того, щоб вона сама знайшла шляхи розв’язання. Не подавайте саме розв’язання.
  3. Визнайте здобутки дитини. Надавайте перевагу похвалі(заохоченню), а не докорам. Похвалою та заохоченням Ви досягнете чогось набагато легше та краще, ніж ниттям, нагадуванням і іншими покараннями.
  4. Не ставте перед своєю дитиною завищені вимоги. Не робіть їх суворішими ніж вимоги вчителів, наприклад вимагаєте виконання додаткових завдань.
  5. Будьте зразком  у поведінці. Вимагайте від своєї дитини не більше, ніж від себе самого. Дитина, яка бачить своїх батьків, які читають, швидше й сама читатиме, ніж дитина, батьки якої часто сидять перед телевізором.
  6. Говоріть якомога позитивніше про школу, вчителів та предмети. Вашій дитині досить того, що вона бореться зі своїми власними упередженими думками.

 

Категорія: МЕТОДИЧНО-ІНФОРМАЦІЙНИЙ ВІСНИК | Додав: dubno-school7 (24.12.2021)
Переглядів: 167 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
close